Klokkeblomst og Piratfeen anmeldelse og release dato

Format: Biograf 2014 – Længde 1 Time 15 Min

Synopsis: Disney’s sidste skud på stammen af Klokkeblomst film er Klokkeblomst og Piratfeen. De tidligere film har været fokuseret meget på selve fee-miljøet, men denne gang drags vi ud I en verden, der har det same feel som det fra Disney Peter Pan. Filmen starter med at vi møder en ny fe, og lærer hendes historie at kende, og der går faktisk længe inden man møder Klokkeblomst. Den nye fe som vi møder føler sig ikke værdsat og drager væk, hvilket er starten på en spændende historie. Da klokkeblomst og hendes veninder skal lave en opvisning for alle de andre feer, hvor de viser hvad deres magi kan sker der en række uforudsete ting. Inden man ser sig om, jagter Klokkeblomst og hendes veninder Piratfeen, der har stjålet den kraft, som man benytter til at lave tryllestøv. Historien er både spændende og sjov, og har nogle ret kraftige fællestræk med Disney klassikeren Peter Pan.

Billede: Vi så filmen i Cinemaxx, og denne gang i 2D. Filmen gjorde sig godt på det store lærred, og vi blev bestemt ikke skuffede. Effekterne i filmen er rigtig gode. Filmen har samme hyggelige opbygning som de andre Klokkeblomst film 🙂

Klokkeblomst og Piratfeen Lyd: Vi så filmen i lydformatet 7.1 og blev bestemt ikke skuffede. Effekterne og musikken i filmen lød rigtig godt og var med til at understøtte den hyggelige atmosfære.

Konklusion: Filmen var rigtig sød, og jeg kan kun varmt anbefale andre at se den. Nogle af de ting, der foregår i filmen vil mindre børn nok ikke opfatte, men voksne vil bestemt have noget at glæde sig til. Børn vil nok mere nyde den søde hyggelige historie, hvor der er også er en smule fare på færde. Filmen skal helt sikkert i min samling, når den bliver frigivet på Bluray eller DVD.

Klokkeblomst og Piratfeen release dato DVD / Blu Ray: Så fandt jeg release datoen, og det bliver den 3.  july 2014 🙂