Disney Frozen

Disney Frozen / Frost anmeldelse og Release

Format:
 Biograf 2013 – Længde 1 Time 45 Min

Synopsis:
 Disney’s Frozen/Frost er en fantastisk fortælling I Disney’s magiske Univers, hvor vi møder pigerne Anna og Elsa, der er søskende og prinsesser. Pigerne vokser op I et meget trygt miljø, hvor en uheldig hændelse gør, at der bliver vendt op og ned på nat og dag. Denne omvæltning danner grundlag for historiens univers, og giver et indblik I, hvorfor pigerne vokser op som de gør. Pigerne bliver skilt på grund af skæbnen, men Anna er opsat på at finde hendes søster Elsa med hjælp fra is-transporteren Kristoff, rensdyret Sven dog snemanden Olaf. Historien har mange små tvists, og det er ikke helt nemt at regne ud, hvad der kommer til at ske. Disney har formået at forny sig selv med historien Frozen / Frost og skuffer bestemt ikke.

Billede:
 Vi har set filmen I Cinemaxx, hvor forestillingen var I 3D. Billedet var rigtig godt taget I betragtning af biografen, og 3D effekterne fungerede rigtig godt. Der var dog ikke så mange steder I filmen, hvor 3D effekterne kom til deres fulde potentiale. Men bestemt en god billedmæssig oplevelse.

Disney Frozen / Frost

Lyden:
Lyden I biografen var Dolby Digital 7.1. Effekterne var virkelig super gode og musikken I filmen kan virkelig give gåsehud. Lyden, effekterne og musikken har været med til at gøre filmen til en storslået oplevelse.

Konklusion:
 Filmen er på rigtig mange måder det man forventer af en ægte Disney film. Men alligevel formår den at bringe nye elementer til bordet, der giver filmen en helt anden kant. Det er godt en måned siden jeg så filmen, og det er bestemt en film jeg skal se igen. Så snart den kommer på Blu Ray, så skal jeg have den købt og tilføjet til min samling over film. Jeg er ret så sikker på at Frozen / Frost bestemt bliver en titel, der kommer til at stå på min Disney Klassiker Liste, og mon ikke med nummer 52 🙂

Release Dato DVD / Blu Ray: Så kan vi endelig annoncere datoen, som bliver den 10. April. Jeg glæder mig allerede super meget til at hente filmen i butikken den dag 😀

Passion for Cartoons