Big Hero 6 anmeldelse og release

Disney Big Hero 6 anmeldelse og Release

Format:
 Biograf 2015 – Længde 1 Time 45 Min

Synopsis:
 Disney’s Big Hero no 6 er en helt fantastisk fortælling, der i bedste Disney maner leger med ens tanker og følelser. Historien starter med, at man møder den unge Hero, hans bror og bror’ens venner. Allerede som ung knægt viser Hero et opfinder potentiale, der ikke er set lige, og derfor vælger han at satse på uddannelse i stedet for robot kampe. Men som det rigtige liv, så varer glæden ikke ved længe. Hero bliver kastet ud i en række udfordringer, hvilke han dels skal løse selv og dels med andres hjælp. Og han finder i den mørkeste tid hans nye bedste ven robotten BayMax.

Billede:
 Vi har set filmen I Cinemaxx, hvor forestillingen var I 3D. Billedet var super skarpt taget I betragtning af biografen, og 3D effekterne fungerede ganske ok. Der var dog ikke så mange steder I filmen, hvor 3D effekterne kom ud til publikum. Men alt i alt en god oplevelse for øjnene.

Big Hero 6 anmeldelse og release

Lyden:
Vi så filmen på dansk i Dolby Digital 7.1. Der var gjort meget ud af de danske stemmer, og det gav filmen en rigtig god dybde. Bestemt også på lydfronten en super god oplevelse.

Konklusion:
 Filmen formåede at overraske på så mange fronter samtidigt med at den rørte ved rigtig mange følelser. Det er ikke unormalt for mig, at blive en smule rørt, når jeg ser en disney film, men Big Hero 6 gav mig virkelig en rutchetur uden lige. Jeg kan kun varmt anbefale denne film, og er sikker på, at den får den næste plads på den suveræne Disney Klassiker Liste.

Big Hero 6 Release Dato DVD / Blu Ray: Filmen kører stadig i biograferne, så kan endnu desværre ikke oplyse, hvornår den får release. Så snart jeg finder datoen skal jeg nok opdatere den her på sitet 🙂

Passion for Cartoons