BlueSky

Blue Sky

For at fortælle historien om Blue Sky – før de ensomme gækkebreve, sultne egern, og skæve robotter, er vi nødt til at gå tilbage til en tid, hvor ideen om en spillefilm kunne laves med computere ikke engang var en idé.

Året var 1982, og opsat på at gøre brug af stigende computerteknologi, Disney hyrede et lille computer animation firma baseret i Elmsford, NY opkaldt MAGI til at skabe størstedelen af ​​den CGI animation for den banebrydende film Tron. MAGI er krediteret med nogle af de mest mindeværdige sekvenser i filmen, herunder den klassiske lys cyklus sekvens. Det er her, at et par medarbejdere mødtes og blev enige om at danne Blue Sky Studios.

I februar 1986 sad seks af disse innovatorer sammen i en lille lejlighed kun med deres entusiasme og beslutsomhed til at samle de få penge, de havde til at starte deres eget computer animations selskab. Disse pionerer var Alison Brown, David Brown, Michael Ferraro, Carl Ludwig, Dr. Eugene Troubetzkoy og Chris Wedge.

Hvert medlem bragte hans eller hendes eget unikke sæt af færdigheder til bordet. Dr. Eugene Troubetzkoy havde en ph.d. i teoretisk fysik fra Columbia og arbejdede som atomfysiker for at skabe computersimuleringer af nukleare partikel adfærd. Han er krediteret med at hjælpe udvikle fantastiske teknik til at fange 3D scener med bemærkelsesværdig realisme kaldes Raytrace rendering. Carl Ludwig var en elektrisk ingeniør, som arbejdede for NASA om tracking systemer til Apollo missionens måne modul. Alison Brown kom fra et marketing-og special effects baggrund. David Brown (ingen relation) der ville blive Blue Sky første præsident og CEO havde været en marketingchef med CBS / Fox Video. Michael Ferraro var en dygtig programmør med en kandidatgrad i Fine Arts, der arbejdede for den amerikanske flåde på tidlige virtual reality simulationer. Chris Wedge var en klassisk uddannet animator med stor erfaring i stop-motion dukkeanimation samt en kandidatgrad i computergrafik fra Ohio State University.

Holdet arbejdede i flere måneder uden løn i deres lille ét rum kontor er udstyret med kun tre computere og en kaffemaskine. I løbet af denne tid udviklede Dr. Troubetzkoy, Ferraro og Ludwig proprietær software kaldet CGI Studio, der ville blive (og er stadig) måske den mest avancerede rendering software, der anvendes i produktionen. I løbet af de næste ti år blev Blue Sky leverandør af høj kvalitets specielle effekter og computeranimationer for mærker som Gillette, Bell Atlantic og Braun.

Deres innovative, fotorealistiske kommercielle arbejde fangede hurtigt Hollywoods øje og Blue Sky blev ansat som special effects leverandør for store film som Joe’s Appartment (1996), A Simple Wish (1997), Alien Resurrection (1997) og Fight Club (1999) .

Bunny (1998) er den surrealistisk, offbeat fortælling om en mærkelig ældre kage kanin i sit køkken, da en irriterende møl flyver at forstyrre hendes ensomme sene aktivitet.

Denne kortfilm var teknisk banebrydende, og udnyttede Ludwig og Troubetzkoy’s geniale lys rendering teknikker til at skabe sin særlige naturalistisk look, der ikke var blevet set før.

På det tidspunkt havde Twentieth Century Fox været en stor visuel effekt kunde for Blue Sky og var midt i at erhverve den lille virksomhed som sit egen in-house effekt firma. I 1999 købte Fox Blue Sky, og med midler fra et større studie bag det, startede Blue Sky produktion på sin første animerede film, Ice Age.

IceAgeIce Age (2002) er den forhistoriske fortælling om tre usandsynlige venner: en modbydelige sloth navn Sid, en enlig mammut ved navn Manny og Diego, en glubsk sabeltand tiger med en samvittighed, der band sammen på tværs forræderisk koldt terræn til at bringe et menneske barn tilbage til sin stamme.

Producer Lori Forte udviklede ideen med Fox, og det var oprindeligt planlagt som en klassisk animeret dramatisk familie film. Men med de seneste teknologiske fremskridt, besluttede studiet for at tage en risiko og gøre en fuldt 3D animeret film, som udfordrede Chris og teamet for at omdanne den til en komedie. Ice Age indtjente $ 46.300.000 i sin åbningsweekend, hvilket brød en hver tidligere rekord for en marts præsentation.

Med den overvældende succes fra Ice Age, havde Blue Sky pludseligt fundet sig selv som en frontløber i hvad der havde blomstret som en milliard dollar markedsplads. Sammen har Fox og Blue Sky Studios arbejdet sammen og producerer hit efter hit: Robotter (2005), Dr. Seuss ‘Horton støvfolket Hvem! (2008), den vildt succesfulde Ice Age fortsættelser: Ice Age: The Meltdown (2006), Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (2009), Ice Age: Continental Drift (2012), og den livlige musikalske komedie, Rio (2011) .
BlueSky

Passion for Cartoons